Generalforsamling i Holbæk Museumsforening

Lørdag 13. april
Mødested: Holbæk Museum,

Klosterstræde 18, 4300 Holbæk

I anledning af 15-året for stiftelsen af Fonden til støtte for Holbæk Museum afholdes en historisk eftermiddag med fortællinger og historiske aktiviteter.

I samarbejde med Holbæk Museumsforening og Museum Vestsjælland indbydes til en spændende og righoldig minifestival med en række korte foredrag, der fortæller historien om stifterne, om fondens virke og de mere end 30 projekter, som har modtaget støttet gennem de sidste 15 år.

Kom med på en tidsrejse til Vestindien, Holbæk havn, Lodsbåden, Bakkekammen 45 og meget mere, og få indblik i de mange projekter og bøger, der har fået en samlet støtte på over 3 millioner fra Fonden gennem årene - og hør om det generøse og meget vidende ægtepar Aase og Helge Larsen, der stiftede fonden for 15 år siden.

Bustur til Ryegaard og Trudsholm godser Guide: Greve Johan Scheel.

19. april kl. 14.30-18.00

Pris: 180 kr. medl.: 150 kr.

Tilmelding nødvendig: formanden@holbaekmuseumsforening.dk
Betaling i bussen: kontant eller MobilePay

Holbæk Museumsforening har fået en enestående mulighed for at besøge de to godser på den anden side af Munkholmbroen, Ryegaard og Trudsholm.

Rundvisning og fortælling om godsernes historie ved Greve Johan Scheel Ryegaards historie går helt tilbage til år 1350 og Trudsholms fredede hovedbygning, som måske er landets ældste enkeltstående renæssancebygning, blev opført i 1551.

Første stop på turen bliver lige efter Munkholmbroen ved den nu nedbrændte Langtved Færgekro. Her samler vi vores guide op, Greve Johan Scheel, som vil fortælle historier om de steder vi skal besøge.

Inden vi vender bussen hjem mod Holbæk, bliver der serveret kaffe og kage.

© Copyright. All Rights Reserved.